CENTRUM FOTOGRAFII – TUCHÓW, UL. KOŚCIUSZKI 1 TEL. 790-46-46-10
E-MAIL: GKUBIT@o2.PL NIP: 993-028-94-42 REGON 121335190
kubit.iportfolio.pl

czwartek, 21 listopada 2013

10 lat Nikon Polska

Pod koniec 2003 sprzedaż sprzętu pod marką Nikon w Polsce przejął od dystrybutora polski oddział Nikon Polska sp. z o. o. podlegający bezpośrednio europejskiej centrali japońskiego koncernu.
W części oficjalnej dyrektor Nikon Polska pan Piotr Przychodzień nagrodził najstarszych stażem pracowników firmy.

W 2003 jednym z głównych zadań nowopowstałej spółki było naprawienie praktycznie nieistniejącej dystrybucji marki Nikon. Nie mogłoby się to udać bez zaangażowania firm handlowych. Te, które współpracowały z Nikon Polska od początku, również zostały wyróżnione. Każdy obserwator rynku foto musi potwierdzić, że to zadanie się udało. Polska jest w tej chwili dla Nikona szóstym rynkiem w Europie (wliczając Rosję). Zaprezentowane nam historyczne słupki udziałów pokazały jaka praca została wykonana przez te 10 lat.


W oficjalnych, jak i kuluarowych rozmowach przewijało się, że rynek foto przez te 10 lat zmienił się diametralnie. O ile w segmencie profesjonalnym Nikon nadal ma swoisty duopol z Canonem, to w innych segmentach już sytuacja się skomplikowała. Nawet najlepszy aparat kompaktowy przegrywa walkę z iPhonem, którego większość z nas ma w kieszeniach, a ciężar rynku przeniósł się z lustrzanek na aparaty bezlusterkowe, gdzie do klasycznych firm foto dołączyły takie koncerny jak Sony, Samsung czy Panasonic. Skomplikował się także rynek mediów - upadają czasopisma drukowane, a producenci muszą dbać także o media społecznościowe jak Facebook czy Tweeter dodatkowo zmagając się z kryzysami wywoływanymi raz po raz przez blogerów. To wszystko na pewno są wyzwania dla Nikona na następne lata. Mamy nadzieję, że sobie z nimi poradzi, a my za następne 10 lat odwołamy się to tego artykułu. Tymczasem życzymy 100 lat! 

Źródło: fotopolis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz